Blog
Ontdek de nieuwste tips en trends in boekhouding, projectmanagement, voorraadbeheer en meer in onze blog. We delen graag onze expertise en praktische kennis om je te helpen groeien. Meer lezen? Lees ook onze artikels over digitaal factureren, analytisch boekhouden, overstappen naar Exact Online of hoe je kosten kan besparen.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
Exact Online updates
Nieuwe functies voor de Exact Online Voorraadbeheer-app
Voorheen moest je door je magazijn gaan en iedere order apart picken, of je kon problemen ondervinden bij het gebruik van zoekfuncties. Om dit op te lossen, hebben we de Exact Online Voorraadbeheer-app verbeterd met nieuwe functies om je magazijn...
Support for Reference General ledger Scheme (RGS) version 3.5 now available
We now support the new RGS version 3.5 in all our Exact Online packages. You can use RGS to standardise the data that you use in your reporting and analysis overviews. Previously, Exact Online only supported the RGS versions 1.1, 3.0, 3.1 and 3.2....
Send SODA files through email
You can now send SODA files through email. To ease the process of recording general journal entries for the monthly payroll, this feature allows you to send the files from your email directly instead of uploading the files manually or using an API....
No Hands Accounting-functies zijn geïntegreerd in specifieke edities van Exact Online
No Hands Accounting-functies worden nu geïntegreerd in specifieke Exact Online-edities als standaardfuncties. Hiermee krijg je nog meer middelen om je boekhoudtaken zo efficiënt mogelijk te automatiseren. Afhankelijk van jouw versie van Exact...
Omschrijving vooraf invullen wanneer je een inkoopfactuur ontvangt
Een van de voordelen van No Hands Accounting-functies is dat boekingen automatisch worden aangemaakt vanaf elektronische of gescande inkoopfacturen. Deze functie is verbeterd zodat factuuromschrijvingen nu vooraf kunnen worden ingevuld op basis van...
Vernieuwde MRP-functionaliteit
De MRP-functionaliteit is verbeterd. We hebben de volgende verbeteringen doorgevoerd: MRP-scenario's De berekeningen van MRP-scenario's zijn nu flexibeler. Je kunt verschillende scenario's aanmaken om erachter te komen wat voor impact elk scenario...
Klantopmerkingen bekijken wanneer je verkoopfacturen aanmaakt
We hebben een nieuwe functie toegevoegd waardoor je direct inzicht hebt in specifieke klantopmerkingen wanneer je een verkoopfactuur aanmaakt. Als je een factuur aanmaakt en een klant selecteert in het veld Besteld door, zie je een pop-upvenster...
Aftekenen per e-mail voor offertes nu beschikbaar
Klanten kunnen vanaf nu snel offertes definitief maken door ze per e-mail af te tekenen. Dankzij deze nieuwe functie kunnen ze de bijgevoegde documenten accepteren en digitaal ondertekenen. Aftekenen per e-mail inschakelen Als je een offerte...
Optionele artikelen kiezen bij het accepteren van offertes
Je klanten kunnen nu optionele artikelen kiezen als ze offertes accepteren. Dit is handig als ze een artikel kopen voor hun bedrijf en daarbij eventueel een aanvullend product of aanvullende dienst willen aanschaffen. Optionele artikelen kiezen Als...
Inkoopretouren aanmaken voor projecten
Je kunt nu een project selecteren waarvoor je goederen uit inkooporders wilt retourneren. Je gebruikt hiervoor het veld Project op de pagina Inkoopretour - Nieuw. Nadat je een project hebt geselecteerd, zie je aanvullende gegevens van dat project...
Verbeterd meldingenpaneel voor achtergrondtaken
Met No hands accounting worden automatische processen op de achtergrond uitgevoerd, zonder dat je actie hoeft te ondernemen. Voor betere transparantie hebben we het meldingenpaneel verbeterd waarin je informatie over deze achtergrondtaken leest. De...
Verbeteringen voor boekingsvoorstellen
We hebben een aantal verbeteringen gemaakt aan het herkennen en automatisch invullen van informatie in boekingsvoorstellen. We hebben deze verbeteringen aangebracht: Adreswijzigingen worden nu standaard genegeerd in boekingsvoorstellen. Ze hebben...
Ontvang e-mailberichten wanneer je facturen moet goedkeuren
Je kunt er nu voor kiezen om e-mailberichten te ontvangen wanneer je facturen moet goedkeuren. Deze e-mail bevat alle facturen die je voor al je administraties kunt goedkeuren. Je kunt ook zelf bepalen hoe vaak je deze e-mails wilt ontvangen....
Handmatige herinneringen naar bepaalde klanten versturen
Je kunt nu gemakkelijk handmatige herinneringen versturen naar klanten met het herinneringsprofiel Geen. Voorheen kon je alleen automatische herinneringen versturen. Om handmatige herinneringen te versturen moest je de...
Kopie van het originele document bijvoegen in herinneringsmails
Klanten met de module Debiteurenbeheer kunnen nu een kopie van het originele document bijvoegen in herinneringsmails die naar hun cliënten worden verstuurd. Als er een herinnering wordt verstuurd voor een achterstallige verkoopfactuur, dan wordt...
Nieuwe functies om de waarde van bedrijfsgebouwen vast te leggen
Door een wijziging in de Nederlandse wetgeving wordt een commercieel activum nu alleen afgeschreven tot de bodemwaarde. Met de oude methode werd de afschrijving berekend op basis van de restwaarde van het activum. De belastingdienst geeft je zo nu...
Directe toegang tot documenten voor werkorders
Je kunt nu direct alle documenten bekijken die zijn gekoppeld aan een werkorder. Zo heb je sneller toegang tot belangrijke informatie. Voorheen moest je navigeren naar de betreffende sectie om documenten te lezen,...
Bestellingen goedkeuren
We hebben een nieuwe functie ontwikkeld waarmee je goedkeuringsstappen voor bestellingen kunt instellen. Met deze functie kun je verantwoordelijkheden beter verdelen tussen medewerkers die bestellingen aanmaken en medewerkers die bestellingen...
Ontdek de mogelijkheden
Klaar om de volgende stap te zetten naar digitale efficiëntie? Laten we praten! Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bouwen we aan een succesvolle toekomst voor jouw bedrijf.