Automatisering van administratieve processen bij webdesigner
Uitdaging – Deze klant wou graag hun administratieve processen vereenvoudigen door maximaal te automatiseren.
Situatie – Voorheen gebruikten ze verschillende versnipperde tools en spreadsheets. Facturen en documenten werden handmatig verwerkt, wat vaak leidde tot vertragingen. Dit had een impact op hun efficiëntie en vermogen om correcte bedrijfsinzichten te verkrijgen.
Oplossing – Met Exact Online hebben we een allesomvattend systeem opgezet dat hun in staat stelt om de administratieve processen vlotter te beheren. Hiermee hebben we een groot deel van de manuele taken weggeautomatiseerd, waaronder het inscannen van inkomende facturen met behulp van OCR, het automatisch importeren en boeken van betalingen, efficiënt afpunten, automatische afschrijving van activa en geautomatiseerde loonboekingen. Via overzichtelijke dashboards hebben ze in een vingerknip toegang tot financiële cijfers, zonder de noodzaak van ingewikkelde berekeningen.
Resultaat – Door deze digitalisatie bespaart onze klant aanzienlijk veel tijd op zijn administratie (ca. de helft VTE). Bovendien heeft hij dankzij Exact Online flink bespaard op kosten voor het externe boekhoudkantoor. De digitalisatie heeft niet alleen geleid tot tijdsbesparing, maar ook tot een aanzienlijke reductie van overtikfouten en onnauwkeurigheden in de boekhouding.
We zijn trots dat we deel mogen uitmaken van het groeiverhaal van onze klanten. Wil je graag ontdekken hoe we jou kunnen helpen bij de automatisering van administratieve processen? Neem dan gerust contact met ons op via +32 92 93 01 29 of via info@tomfin.be.