Bankrekeningen blokkeren of deblokkeren

di 22 aug 2023

Je kunt nu bankrekeningen van je klanten of leveranciers blokkeren of deblokkeren. Met deze nieuwe functie kun je ervoor zorgen dat betalingen worden gemaakt op de juiste bankrekening. Dit is handig wanneer een klant of leverancier een nieuwe bankrekening gebruikt.

Rollen en rechten om bankrekeningen te blokkeren of deblokkeren

Je hebt de rol Bankrekeningen voor relaties beheren nodig om bankrekeningen te blokkeren of deblokkeren. Lees meer over jouw rechten in Exact Online of gebruikersrechten beheren. Daarnaast moet je het recht hebben om relaties in je administratie te beheren zodat je onderstaande taken kunt uitvoeren.

Bankrekeningen blokkeren of deblokkeren

  1. Ga voor bankrekeningen van klanten naar Relaties > Klanten > Klanten > Overzicht. Ga voor bankrekeningen van leveranciers naar Relaties > Leveranciers > Leveranciers > Overzicht.
  2. Klik op de Naam of Code van de Klant of Leverancier. Ga naar het tabblad Algemeen.
  3. Klik in de sectie Bankrekeningen op Alles tonen. Klik op de Omschrijving van een bankrekening.
  4. Op de pagina Onderhoud | Bankrekening vink je Blokkeren aan of uit.

Lees meer over bankrekeningen van klanten of leveranciers toevoegen, bewerken, (de)blokkeren of verwijderen.

Heb je vragen?

We begeleiden onze klanten doorheen de hele transformatie naar Exact Online. Van configuratie, tot opleiding en support, je kan bij ons terecht.

Neem vrijblijvend contact op met ons via onderstaande gegevens of via het contactformulier.

tomfin exact online partner veva van vooren

Veva Van Vooren

T. +32 479 17 17 27
E. veva@tomfin.be

Meer lezen

Cybersecurity binnen Exact Online

Cybersecurity binnen Exact Online

"We vertrouwen steeds meer op de digitale wereld, en dat maakt ons allemaal kwetsbaar." Deze woorden van Jack Krul, Corporate Information Security...