contact
Let’s connect.

Contact
Neem contact op met Tomfin via support@tomfin.be.
Je kan ons ook telefonisch bereiken op +32 92 93 01 29.
Online meeting
Graag een online gesprek plannen?
Vul hieronder de gewenste data of tijdstippen in en we plannen zo snel mogelijk een meeting in.
support
Exact Online.
Exact Online biedt heel wat gratis opties om bij vragen een oplossing te vinden. Hieronder vind je wat de mogelijkheden zijn.
Kennisbank
In de kennisbank van Exact Online vind je per topic heldere uitleg. In de zoekbalk kan je zelf onderwerpen zoeken. Wanneer je in Exact Online een probleem hebt, kan je rechts bovenaan op ‘Support‘ klikken. Je wordt dan d.m.v. AI meteen naar de juiste pagina in de kennisbank verwezen.
Webinars
De trainers van Exact Online hebben over diverse topics interessante webinars opgenomen. In nog geen half uur kan je de basics meepikken van Aan- en verkoop, Afpunten, BTW-aangifte indienen, No-handsaccounting, Bankieren en nog veel meer.
E-trainingen
De trainers organiseren op regelmatige basis interactieve e-trainingen waarmee je snel op weg bent met Exact Online. Exact Online biedt deze trainingen t.w.v. €495,- gratis aan. Het enige wat je hoeft te doen, is jou of je collega’s inschrijven.
Community
Wereldwijd werken ruim een half miljoen bedrijven met Exact Online. Dat maakt dat je waarschijnlijk niet de enige bent die tegen een bepaald probleem aan botst. In de Exact Online community kan je zelf vragen stellen of vragen en antwoorden van anderen bekijken.
Support op maat
Heb je een specifieke vraag? Dan kan je ook steeds gratis bellen met de support van Exact Online. Er staan 24/7 zo’n 1700 medewerkers voor je klaar. Je kan de support bereiken op 02 711 15 60 .
FAQ
Veelgestelde vragen.
Vanuit welke boekhoudprogramma’s kan ik overstappen naar Exact Online?
Er bestaat heel wat boekhoudprogramma’s voor boekhouden binnen België. We zeggen er België bij, want boekhouden binnen België of Nederland is een wereld van verschil door verschillen in wetgeving. Er is niet één programma dat perfect is voor elk bedrijf. Elke software heeft zo zijn eigen doelgroep en specificaties. Sommige pakketten zijn meer geschikt voor zelfstandigen, andere zijn ideaal voor grote kmo’s. Veel hangt af van wat de noden van jouw bedrijf zijn. Bij Exact Online kan je bijvoorbeeld kiezen uit 4 verschillende pakketten. Kleine of grote kmo’s: voor ieder wat wils.
Hoe overgaan naar Exact Online?
Je administratie overzetten naar Exact Online kan via een manuele import van je bedrijfsgegevens. Of je kan er ook voor kiezen om from scratch te starten met een nieuwe administratie. Welke optie voor jou de voorkeur heeft, hangt af van:
- Hoe de administratie momenteel bijgehouden wordt: handmatig, in Excel, ander boekhoudprogramma, …
- Hoe de masterdata eruit zien: veel ongebruikte data of staat alles ‘netjes’?
- Hoe je wil starten: begin je graag met een schone lei of liever voortbouwen op de bestaande gegevens
De meeste van onze klanten die overstappen naar Exact Online, kiezen ervoor om te starten met een blanco administratie. Het is fijn om te starten met een schone lei. De conversie naar Exact Online is de ultieme gelegenheid om je administratie eens opnieuw in te richten volgens hoe je momenteel je onderneming runt. Het is het perfecte moment om inefficiënties te elimineren, rekeningenstelsel te herbekijken, masterdata op te schonen, na te denken over nuttige inzichten of de nodige rapportages.
Tip! Heel wat boekhoudprogramma’s hebben de mogelijkheid om ze eerst gratis te testen. Bij Exact Online kan je vrijblijvend 30 dagen gratis testen.
Kunnen mijn huidige gegevens worden overgezet?
Ja, dat lukt perfect!
Het is uiteraard mogelijk om je financiële historiek van het huidige boekhoudpakket over te zetten naar Exact Online. Niet alleen je financiële gegevens, maar ook je debiteuren- en crediteurengegevens kunnen we overzetten met behulp van een XML-file. En: ook je bankgegevens kunnen we eenvoudig overzetten door middel van een automatische bankkoppeling (CODA-bestanden). Deze koppeling zorgt ervoor dat het inlezen en verwerken van banktransacties automatisch loopt. Tip! Dit is het ideale moment om oude crediteuren en debiteuren op te schonen.
Hoeveel tijd kost het om mijn administratie over te zetten?
Je administratie overzetten naar Exact Online kan in principe al binnen één dag. In tegenstelling tot on premise software, hoef je niets te installeren, geen servers te hebben of dure upgrades en migraties door te voeren. Exact Online is cloudsoftware en is overal waar je internetverbinding hebt toegankelijk. Je kan dus meteen starten. Voor grotere kmo’s rekenen we vaak een opstarttijd van enkele weken, omdat er vaak koppelingen met andere programma’s gewenst zijn of het opschonen van data wat tijd vraagt. We raden klanten echter wel aan om de overstap naar een nieuw boekhoudpakket goed voor te bereiden, zodat je met een schone lei kan starten. Concreet betekent dit: masterdata (zoals klanten, leveranciers, artikelen, …) opschonen en de balans opmaken. Denk ook goed na wat je uit je boekhouding wil halen: welke inzichten vind je belangrijk en hoe gaan jullie er praktisch mee aan de slag? Bij Tomfin helpen we graag met meedenken hoe we de nieuwe boekhoudsoftware optimaal kunnen benutten binnen je bedrijf: meer doen met minder! Graag eens praten? Contacteer ons en we bekijken het samen.
Kan ik alleen overstappen bij een jaarovergang?
Je kan op elk moment tijdens het (boek)jaar overstappen naar een (online) boekhoudprogramma. Het hoeft dus niet op 1 januari, maar kan bijvoorbeeld ook op 28 maart. De datum op zich maakt niet uit, zolang je er maar voor zorgt dat je op die datum de balans kan opmaken. Deze balans ga je nadien gebruiken om in het nieuwe boekhoudprogramma een beginbalans op te stellen. Dit is het beginpunt waarmee je gaat overstappen.
Tip! Wanneer je betalingen ontvangt van facturen die je voor het overstappen hebt opgestuurd, boek je die ten opzichte van de post met openstaande facturen op de beginbalans, waardoor dat bedrag langzaam afneemt (tot je alle facturen hebt geïnd). Door een post met (oude) openstaande facturen te maken, losstaand van de post met (nieuwe) openstaande facturen, kan je de overstap naar een nieuw pakket overzichtelijk houden.
Kan ik mijn klantgegevens importeren in het nieuwe boekhoudprogramma?
Ja, zeker!
Met Exact online zal je zowel je boekhouding als CRM kunnen beheren. Zowel voor de boekhouding, als het CRM-gedeelte, zal je de gegevens van je klanten nodig hebben. Bv. om een factuur te sturen, een herinnering te verzenden, …
Tip! Zet jouw klanten, leveranciers en contacten in een CSV (of Excel-bestand) of exporteer ze uit je huidige programma. Zo kan je ze met één klik automatisch importeren in Exact Online om ze meteen te gebruiken.
Kan ik ook mijn voorraadgegevens converteren naar Exact Online?
Wanneer je een handels- of productiebedrijf hebt, dan kan het ook erg handig zijn om de artikelen en bijhorende gegevens ook over te zetten naar Exact Online. Tip! Ook hier is dit het perfecte moment om eens alle artikelen op te schonen, zodat je met een schone lei kan starten.
Hoeveel kost een conversie naar Exact Online?
Een overstap naar Exact Online is gratis. Je kan er echter wel voor kiezen om Exact Online te laten implementeren door een officiële Exact Online Partner. Een partner weet perfect hoe je je gegevens het best kan importeren, hoe je de instellingen optimaliseert om het maximale uit je pakket te halen, kan je helpen met eventuele problemen waar je tegenaan loopt en kan je de nodige training/ondersteuning geven bij de opstart met je nieuwe boekhoudpakket. Bij Tomfin helpen we je graag met de overstap naar Exact Online. Bel ons op +32 476 38 79 75 of stuur ons een mailtje via info@tomfin.be. Meer weten over de mogelijkheden van Exact Online voor boekhouden, productie, handel of project management? Bekijk het hier.
Kan ik samenwerken in Exact Online met mijn boekhouder?
In Exact Online kan je makkelijk je boekhouder toevoegen aan je administratie. Dat is handig wanneer je een prangende vraag hebt: je boekhouder kan meteen inloggen in je administratie en alles van op afstand regelen. Er zijn verschillende manieren waarop je kan samenwerken met je boekhouder:
- Je kiest ervoor om je boekhouding volledig zelf/intern te doen
- Je kiest ervoor om basishandelingen zelf te doen en de boekhouder in te schakelen voor moeilijkere handelingen (bijvoorbeeld jaarrekening, BTW-aangifte, …)
- Je kiest ervoor om je boekhouder de volledige boekhouding te laten doen
In België werken bijna alle boekhoudkantoren met de software van Exact Online, dus koppelen gaat snel en is eenvoudig.
social
Volg ons.
Volg ons op LinkedIn
Volg ons op Facebook
Volg ons op Instagram