Bestellingen goedkeuren

03 apr 2023 | Updates

We hebben een nieuwe functie ontwikkeld waarmee je goedkeuringsstappen voor bestellingen kunt instellen. Met deze functie kun je verantwoordelijkheden beter verdelen tussen medewerkers die bestellingen aanmaken en medewerkers die bestellingen goedkeuren. Dankzij deze verdeling weet je beter hoeveel voorraad je moet aankopen zonder dat je de begroting overschrijdt. Hierdoor verminder je de kans op fouten en het moeten uitschrijven van creditnota’s.

Standaard is de administratie-instelling voor bestellingen goedkeuren ingeschakeld. Wil je deze instelling uitschakelen? Ga dan naar Administratienaam > Instellingen en klik op het tabblad Aankoop. Schakel Bestellingen goedkeuren uit.

Bestellingen goedkeuren

  1. Ga naar Aankoop > Bestellingen > Bestellingen > Goedkeuren.
  2. Selecteer de bestellingen die je wilt goedkeuren en klik op Goedkeuren of Goedkeuren + Afdrukken.

De goedgekeurde bestellingen worden verwijderd uit het overzicht en ze krijgen een groen vinkje in de kolom Status goedkeuring op de pagina Overzicht | Bestellingen. Deze pagina open je via Aankoop > Bestellingen > Bestellingen > Overzicht. Er staat een geel vinkje bij bestellingen die nog niet zijn goedgekeurd.

Over Tomfin

Als Exact Online partner zorgen we voor een optimale integratie vanExact Online binnen je bedrijf, zodat ze perfect aansluiten jouw bedrijfsbehoeften. Dankzij onze opleidingen bereik je een maximale ROI op je softwarekost. Daarnaast heb je bij ons steeds een vast aanspreekpunt die jouw dossier kent. Van administratieve efficiëntie tot groei en innovatie met nieuwe technologieën, we begeleiden je van a tot z bij het digitaliseren van jouw bedrijf.

Meer lezen

Ontdek de mogelijkheden

Klaar om de volgende stap te zetten naar digitale efficiëntie? Laten we praten! Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bouwen we aan een succesvolle toekomst voor jouw bedrijf.