Je kunt je producten en diensten via meerdere kanalen verkopen. Met verkoopanalyses kun je analyseren welke kanalen het meest effectief zijn. Met de gegevens van de analyses krijg je meer inzicht in je verkooptransacties per verkoopkanaal. Zo kun je bepalen welke verkoopkanalen het meest effectief zijn voor bepaalde producten of diensten.
Om verkoopanalyses aan te maken, moet je verkoopkanalen aanmaken in Exact Online en deze koppelen aan je offertes, verkooporders en facturen.
Verkoopkanalen aanmaken en koppelen
- Ga naar .
- Klik op .
- Voer een Code en een Omschrijving in.
- Vink Actief aan, zodat het verkoopkanaal kan worden geselecteerd in je transacties.
- (Optioneel) Voer eventueel notities in met aanvullende informatie over het verkoopkanaal.
- Klik op .
Nadat je een verkoopkanaal hebt aangemaakt, kun je deze koppelen in offertes, verkooporders en verkoopfacturen.
Om dit te kunnen doen, moet je eerst het veld Verkoopkanaal toevoegen aan de kop van de offerte, verkooporder of verkoopfactuur.
Lees meer over pagina’s in Exact Online aanpassen.
Verkooptransacties analyseren
Je kunt de verkoopmarge- en verkoopanalyserapporten groeperen op Verkoopkanaal, zodat je inzicht krijgt in de verkooptransacties per verkoopkanaal. Het verkoopmargerapport bekijk je via
. Het verkoopanalyserapport bekijk je via .Lees meer over verkoopanalyses genereren.