Migratie naar One Exact Identity

05 aug 2024 | Updates

Sinds kort is Exact Online overgestapt naar One Exact Identity (OEI). Dit is een nieuwe manier om in te loggen die de veiligheid en gebruiksgemak van je Exact Online accounts verbetert. Hieronder vind je wat er verandert en wat dit voor u betekent.

Wat is er nieuw?

In het verleden werd uw inlogbeveiliging (MFA) onthouden per apparaat of browser. Met de nieuwe OEI-methode wordt dit anders aangepakt. We maken nu gebruik van een geavanceerde risicoanalyse om de noodzaak voor MFA te bepalen, wat betekent dat uw ervaring niet alleen veiliger wordt, maar ook gebruiksvriendelijker.

Wat betekent dit voor u?

Eén login voor alle Exact-producten

Geen aparte wachtwoorden of gebruikersnamen meer voor verschillende diensten.

Slimmere beveiliging

Het systeem beoordeelt zelf of er extra inlogbeveiliging nodig is, op basis van uw gebruikelijke inlogactiviteit en locatie.

Minder vaak MFA nodig

Door de slimme risicoanalyse hoeft u minder vaak extra beveiligingsstappen te doorlopen.

Hoe gaat de migratie in zijn werk?

U wordt stapsgewijs begeleid bij het eerste inloggen met uw e-mailadres na de update. Volg gewoon de aanwijzingen op het scherm. Elke gebruiker heeft vier weken de tijd om te migreren na het eerste inloggen onder de nieuwe methode.

FAQ

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Via de inlogpagina van Exact kan je op Wachtwoord vergeten? klikken. Voer hierna je e-mailadres en gebruikersnaam in.

Klik door tot wanneer je terug op het inlogscherm komt. Pas dan wordt een e-mail verzonden om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Via de e-mail die je ontvangt, kan je een nieuw wachtwoord kiezen.

 

Gebruik je Google Chrome en is je wachtwoord opgeslagen (maar weet je het niet meer)?

Dan kan je rechtsboven via de 3 bolletjes > Wachtwoorden en automatisch invullen > Google wachtwoordmanager je paswoord terugvinden.

 

Ik ontvang de e-mail voor verificatie niet.

Controleer of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd.

Kijk zeker ook eens in de map SPAM/Ongewenst. Vaak vind je daar de e-mail wel terug.

 

Ik krijg een foutmelding (Onbekende fout/Error).

Hiervoor kan je best contact opnemen met het Exact-team.

Je kan hen bereiken op: 02 711 15 60. Houd je klantnummer bij de hand.

Dit vind je in Exact rechts bovenaan bij Naam > Mijn Exact Online. Link zie je vetgedrukt het klantnummer.

Kan je geen telefonisch contact opnemen, dan kan je steeds een support ticket indienen bij Exact via deze link.

 

Mocht je verdere vragen hebben tijdens deze overgang, staan we altijd klaar om je te helpen. Uw veiligheid en tevredenheid zijn onze prioriteit.

Je kan ons bereiken op +32 479 17 17 27 of via support@tomfin.be.

 

 

Over Tomfin

Als Exact Online partner zorgen we voor een optimale integratie van Exact Online binnen je bedrijf. We hebben een directe en persoonlijke aanpak. We geven opleidingen op maat zodat je het maximale haalt uit de software. Daarnaast heb je bij ons steeds een vast aanspreekpunt die jouw dossier kent en geven we je advies waar nodig. Tomfin begeleidt je van a tot z bij het digitaliseren van jouw bedrijf.

Graag kennismaken? Bel of mail ons en we maken snel een afspraak!

Meer lezen

Ontdek de mogelijkheden

Klaar om de volgende stap te zetten naar digitale efficiëntie? Laten we praten! Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bouwen we aan een succesvolle toekomst voor jouw bedrijf.