Automatisch activa afschrijven

15 aug 2022 | Updates

Je kunt nu automatisch afschrijvingsboekingen laten aanmaken. Zo kun je activa afschrijven zonder dat je hier handmatig actie voor hoeft te ondernemen. Voorheen moest je al je activa handmatig afschrijven in Exact Online. Je kunt ook alle afschrijvingen van een periode bekijken in een handig nieuw overzicht. Met deze nieuwe functies kun je kostbare tijd besparen en krijg je meer inzicht in het afschrijvingsproces.

Het automatisch aanmaken van afschrijvingsboekingen activeren

  1. Ga naar Administratienaam > Instellingen > Activa.
  2. Ga naar de sectie Algemeen en selecteer de optie Automatisch afschrijvingsboekingen aanmaken. Vul in het veld Wanneer wilt u dat de afschrijvingsboekingen worden aangemaakt? in hoe veel dagen van tevoren de afschrijvingsboekingen moeten worden aangemaakt.
  3. Klik op Opslaan.

Afschrijvingen per periode bekijken

Ga naar Financieel > Activa > Afschrijving > Afschrijvingen per periode. Met dit overzicht krijg je meer inzicht in je afschrijvingen per periode.

Lees meer over activa afschrijven en het afschrijvingsplan bekijken.

Over Tomfin

Als Exact Online partner zorgen we voor een optimale integratie vanExact Online binnen je bedrijf, zodat ze perfect aansluiten jouw bedrijfsbehoeften. Dankzij onze opleidingen bereik je een maximale ROI op je softwarekost. Daarnaast heb je bij ons steeds een vast aanspreekpunt die jouw dossier kent. Van administratieve efficiëntie tot groei en innovatie met nieuwe technologieën, we begeleiden je van a tot z bij het digitaliseren van jouw bedrijf.

Meer lezen

Ontdek de mogelijkheden

Klaar om de volgende stap te zetten naar digitale efficiëntie? Laten we praten! Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bouwen we aan een succesvolle toekomst voor jouw bedrijf.