Door middel van debiteurenbeheer zorg je ervoor dat jouw klanten (je debiteuren) hun facturen zo snel mogelijk betalen. Als je debiteurenbeheer op orde is, kun je je kasstroom aanzienlijk verbeteren. We hebben een gloednieuwe module voor Debiteurenbeheer ontwikkeld met een heleboel gave functies die je nu aan je abonnement kun toevoegen. Als je deze module gebruikt, kun je je klanten automatische herinneringen sturen die je kunt instellen in hun herinneringsprofiel. Dit bespaart je veel tijd, want je hoeft geen handmatige herinneringen meer te sturen. Bovendien zijn de timing en de taal van de herinneringen afgestemd op elke klant, zodat de relatie met je klant goed blijft. Ook kun je de herinneringsprofielen volledig aanpassen aan jouw behoeften. Dit geeft meer flexibiliteit zodat je op de juiste manier met je klanten kunt communiceren.
Deze gave functies gebruiken
- Cockpit Debiteurenbeheer
In deze cockpit vind je een uitgebreid statusoverzicht van jouw openstaande posten en de bijbehorende herinneringen, to do’s, klanten en meer. Je kunt de cockpit bereiken via Automatische herinneringen van de Debiteurenbeheer cockpit.
of . Je komt er ook via de sectie - Specifieke debiteurenbeheertaken en -notities
Je kunt specifieke debiteurenbeheertaken en/of -notities aanmaken en koppelen aan een klant en/of openstaande post. Door middel van deze taken en notities kun je voortdurend belangrijke acties en andere relevantie informatie bijhouden. Er zijn verschillende manieren om taken en/of notities aan te maken:
1. Ga naar
.2. Ga naar
en klik op .3. Ga naar Debiteurenbeheer en selecteer een taak.
en klik op . Ga naar de sectie4. Ga naar
. Selecteer de betreffende klant. Ga naar en klik op . - Herinneringen
Als een openstaande post van jouw klant is verlopen, dan stuurt de module Debiteurenbeheer automatisch een herinnering. In deze module zie je ook een duidelijk overzicht waar je de status van alle herinneringen kunt bekijken. Zo nodig kun je actie ondernemen. Om dit overzicht te openen, klik je op
. - Herinneringsoverzicht per openstaande post
Dankzij dit handige overzicht krijg je inzicht in de herinneringsstatus van openstaande posten. Je kunt deze pagina op verschillende manieren openen:
1. Ga naar
. Selecteer de betreffende klant. Ga naar .2. Ga naar
.3. Ga naar
.4. Ga naar
. - Maatwerkopties
Deze module heeft veel maatwerkopties. Je kunt de automatische herinneringen tijdelijk uitschakelen of voor bepaalde klanten helemaal uitzetten. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om de instellingen voor je debiteurenbeheer, herinneringsprofielen en de taal van de herinneringse-mails aan te passen.
De module Debiteurenbeheer activeren
Lees meer over jouw rechten in Exact Online.
Als je de benodigde rechten hebt, dan kun je deze module vervolgens activeren voor gebruik. Houd er rekening mee dat je dit voor elke administratie moet doen. Ga naar Debiteurenbeheer en vink het vakje Inschakelen aan in de sectie Debiteurenbeheer. Klik op .
. Ga naar het tabbladLees meer over module Debiteurenbeheer activeren en klantprofielen aanpassen, Debiteurenbeheer en het gebruik van de cockpit, en Debiteurenbeheer en het verkrijgen van inzicht en het beheren van openstaande posten.