Voor debiteurenbeheer kun je nu aparte contactgegevens instellen. Dit kan handig zijn als de contactgegevens voor herinneringen of telefoon (bijvoorbeeld de contactpersoon, e-mailadres of telefoonnummer) afwijken van de contactgegevens van de relatiepagina of van een factuur. Voorheen werden herinneringen en taken voor telefoongesprekken aangemaakt op basis van de contactgegevens van een relatie of de contactgegevens van de factuur.
Het is mogelijk dat de contactgegevens die je voor debiteurenbeheer wilt gebruiken hiervan afwijken. Zo kun je nu bijvoorbeeld een aparte contactpersoon en e-mailadres instellen, terwijl je het adres en telefoonnummer hetzelfde laat. Om je werk te besparen worden beschikbare contactgegevens vooraf ingevuld waar mogelijk. Deze kun je dan zelf naar wens aanpassen.
Deze functie is alleen beschikbaar als je de module Debiteurenbeheer gebruikt. Lees meer over inzicht verkrijgen en openstaande posten beheren met de module Debiteurenbeheer.
De contactpersoon voor herinneringen en bellen wijzigen
Je kunt de contactpersoon voor herinneringen en telefoontaken wijzigen op de volgende pagina’s:
- De pagina Relatie van een klant. Ga hiervoor naar en klik op de Naam van de betreffende relatie. Klik vervolgens op het tabblad Debiteurenbeheer. Klik in de sectie Contactgegevens op Bewerken om het pop-upvenster Onderhoud | Contactgegevens debiteurenbeheer te openen. Hier kun je de contactgegevens wijzigen.
- De pagina Overzicht | Herinneringen. Ga naar . Klik op de link in de kolom Contactpersoon of E-mailadres om het pop-upvenster Onderhoud | Contactgegevens debiteurenbeheer te openen, waar je de gegevens kunt wijzigen.
Wijzigingen aan contactgegevens worden toegepast op bestaande herinneringen en telefoongesprekken die nog niet zijn uitgevoerd, alsmede op toekomstige herinneringen en telefoontaken.
Lees meer over acties aanpassen of contactpersonen voor herinneringen wijzigen.