Debiteurenbeheer | Aparte contactgegevens voor telefoon en herinneringen instellen

23 sep 2022 | Updates

Voor debiteurenbeheer kun je nu aparte contactgegevens instellen. Dit kan handig zijn als de contactgegevens voor herinneringen of telefoon (bijvoorbeeld de contactpersoon, e-mailadres of telefoonnummer) afwijken van de contactgegevens van de relatiepagina of van een factuur. Voorheen werden herinneringen en taken voor telefoongesprekken aangemaakt op basis van de contactgegevens van een relatie of de contactgegevens van de factuur.

Het is mogelijk dat de contactgegevens die je voor debiteurenbeheer wilt gebruiken hiervan afwijken. Zo kun je nu bijvoorbeeld een aparte contactpersoon en e-mailadres instellen, terwijl je het adres en telefoonnummer hetzelfde laat. Om je werk te besparen worden beschikbare contactgegevens vooraf ingevuld waar mogelijk. Deze kun je dan zelf naar wens aanpassen.

Deze functie is alleen beschikbaar als je de module Debiteurenbeheer gebruikt. Lees meer over inzicht verkrijgen en openstaande posten beheren met de module Debiteurenbeheer.

De contactpersoon voor herinneringen en bellen wijzigen

Je kunt de contactpersoon voor herinneringen en telefoontaken wijzigen op de volgende pagina’s:

  • De pagina Relatie van een klant. Ga hiervoor naar Relaties > Klanten > Klanten > Overzicht en klik op de Naam van de betreffende relatie. Klik vervolgens op het tabblad Debiteurenbeheer. Klik in de sectie Contactgegevens op Bewerken om het pop-upvenster Onderhoud | Contactgegevens debiteurenbeheer te openen. Hier kun je de contactgegevens wijzigen.
  • De pagina Overzicht | Herinneringen. Ga naar Verkoop > Debiteurenbeheer > Herinneringen > Overzicht. Klik op de link in de kolom Contactpersoon of E-mailadres om het pop-upvenster Onderhoud | Contactgegevens debiteurenbeheer te openen, waar je de gegevens kunt wijzigen.

Wijzigingen aan contactgegevens worden toegepast op bestaande herinneringen en telefoongesprekken die nog niet zijn uitgevoerd, alsmede op toekomstige herinneringen en telefoontaken.

Lees meer over acties aanpassen of contactpersonen voor herinneringen wijzigen.

Over Tomfin

Als Exact Online partner zorgen we voor een optimale integratie van Exact Online binnen je bedrijf. We hebben een directe en persoonlijke aanpak. We geven opleidingen op maat zodat je het maximale haalt uit de software. Daarnaast heb je bij ons steeds een vast aanspreekpunt die jouw dossier kent en geven we je advies waar nodig. Tomfin begeleidt je van a tot z bij het digitaliseren van jouw bedrijf.

Graag kennismaken? Bel of mail ons en we maken snel een afspraak!

Meer lezen

Migratie naar One Exact Identity

Migratie naar One Exact Identity

Sinds kort is Exact Online overgestapt naar One Exact Identity (OEI). Dit is een nieuwe manier om in te loggen die de veiligheid en gebruiksgemak...

Ontdek de mogelijkheden

Klaar om de volgende stap te zetten naar digitale efficiëntie? Laten we praten! Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bouwen we aan een succesvolle toekomst voor jouw bedrijf.