Je klanten kunnen nu optionele artikelen kiezen als ze offertes accepteren. Dit is handig als ze een artikel kopen voor hun bedrijf en daarbij eventueel een aanvullend product of aanvullende dienst willen aanschaffen.
Optionele artikelen kiezen
Als je klanten een offerte accepteren, zien ze dat alle optionele artikelen zijn aangevinkt in de sectie Optioneel op de pagina Accepteren | Offerte. De artikelen die ze niet willen aanschaffen, kunnen ze uitvinken. Als ze maar een aantal optionele artikelen kiezen, dan wordt de huidige offerte afgewezen. Er wordt vervolgens een nieuwe offerte aangemaakt met daarin alleen de aangevinkte artikelen. Kiezen ze ervoor een e-mail te ontvangen nadat ze de offerte hebben geaccepteerd, dan ontvangen ze daarin een kopie van de nieuwe offerte.
Lees meer over offertes accepteren, verwerpen of herzien.
Hoe werkt dit met aftekening per e-mail?
Als klanten op de link in de e-mail klikken om de offerte af te tekenen, wordt de offerte weergegeven inclusief de optionele artikelen in de sectie Selecteer optionele artikelen. Ze kunnen de optionele artikelen aan- of uitvinken en zo de offerte accepteren. Vervolgens handelen ze de aftekening per e-mail af zoals gewoonlijk. Nadat ze de offerte hebben afgetekend, ontvangen ze eventueel een e-mail met een gedetailleerd overzicht van de offerte. Ze ontvangen alleen een e-mail als er een e-maillay-out is geselecteerd voor offertes. Lees meer over lay-outs.
Lees meer over offertes aftekenen per e-mail.