Verbeteringen aan de scanservice

zo 02 okt 2022

We hebben een aantal verbeteringen voor je doorgevoerd om het gebruik van de scanservice en het verwerken van boekingsvoorstellen makkelijker te maken. De scanservice wordt gebruikt om facturen te uploaden, zodat je boekingsvoorstellen ontvangt voor deze facturen.

Slimmere boekingsvoorstellen

Wij werken er voortdurend aan om je boekingsvoorstellen zo nauwkeurig mogelijk te maken. Dit doen wij door te leren van de wijzigingen die je aanbrengt in boekingsvoorstellen:

  • Voor relaties houden we de oorspronkelijk door de scanservice herkende naam aan bij suggesties voor een relatie. Zo kan de juiste relatie herkend worden, ook als de naam op de factuur verschilt van de relatienaam in je administratie.
  • Als je voor een grootboekrekening twee keer dezelfde wijziging hebt aangebracht, dan wordt in het volgende voorstel de gewijzigde grootboekrekening gebruikt.
  • Voor verkoopfacturen stellen wij een grootboekrekening voor op basis van de meest gebruikte grootboekrekening voor een btw-code, als de btw-code van toepassing is op deze factuur. Dit is vooral handig voor nieuwe klanten, voor wie we nog niet weten welke grootboekrekening we kunnen voorstellen.

Nieuwe valutacontrole

Je ontvangt nu een waarschuwing wanneer de herkende valuta verschilt van de valuta in je stamgegevens. Voorheen ontving je geen waarschuwing als er een probleem optrad met valuta. Nu krijgt een boekingsvoorstel met een andere valuta de Boekingsstatus ‘Aandacht vereist’ en zie je dit terug in het overzicht van boekingsvoorstellen.

Overzicht afgewezen facturen

Je kunt nu op de pagina Inkoop | Overzicht facturen filteren op de Status ‘Afgekeurd’. Hierdoor kun je makkelijk afgekeurde facturen controleren en herzien.

Verbeteringen aan het overzicht van geüploade scans

Om meer inzicht te krijgen in waarom een scan is afgewezen, kun je nu op de pagina Geüploade scans | Overzicht een reden aangeven. Om deze pagina te bekijken, ga je naar Documenten > Scanservice. Klik op een reden om de geüploade scan te herzien. Je kunt vervolgens de scan opnieuw indienen of ervoor kiezen om handmatig een boeking aan te maken.

Bovendien kun je nu geüploade scans herzien die nog verwerkt moeten worden door de scanservice. Zo kun je indien nodig een scan annuleren en er een handmatige boeking voor in de plaats aanmaken. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld een boeking eerder nodig hebt dan de tijd die het kost om een scan te verwerken.

Om deze pagina te bekijken, klik je op de pagina Inkoop | Overzicht op de link Geüploade scans. Vanaf de pagina Scanservice kun je nu ook gemakkelijker naar de pagina Geüploade scans gaan. Ga naar Documenten > Scanservice en klik op Geüploade scans.

Wil je meer weten over aankoopfacturen bekijken en boekingsvoorstellen verwerken?

Heb je vragen?

We begeleiden onze klanten doorheen de hele transformatie naar Exact Online. Van configuratie, tot opleiding en support, je kan bij ons terecht.

Neem vrijblijvend contact op met ons via onderstaande gegevens of via het contactformulier.

tomfin exact online partner veva van vooren

Veva Van Vooren

T. +32 479 17 17 27
E. veva@tomfin.be

Meer lezen

Cybersecurity binnen Exact Online

Cybersecurity binnen Exact Online

"We vertrouwen steeds meer op de digitale wereld, en dat maakt ons allemaal kwetsbaar." Deze woorden van Jack Krul, Corporate Information Security...